Wykonanie wirtualnego spaceru krok po kroku.

Realizacja wirtualnego spaceru

W tym poście przedstawię krok po kroku, w dokładny sposób, jak przebiega realizacja wirtualnego spaceru. Zaprezentuję, Wam kroki wykonania usługi, na co zwrócić uwagę i jakiego oprogramowania używam.

1.Kontakt z klientem w celu ustalenia szczegółów, wykonania wirtualnego spaceru.

Podczas rozmowy z klientem, zawsze staram się przekazać najważniejsze informacje dotyczące korzyści płynących z posiadania wirtualnego spaceru swojej firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź na stronę główną. Wspominam również o możliwościach, jakie oferuje integracja projektu ze stroną internetową za pomocą elementów interaktywnych. W ich skład wchodzą wyskakujące okienka informacyjne, animacje, opcje dodania niestandardowych przycisków i wiele więcej. Jeśli interesuje Cię ten temat zapraszam na wpis poświęcony „Integracji wirtualnej wycieczki”. Następnie przechodzimy do wyceny wirtualnego spaceru i ustalamy ilość panoram sferycznych wymaganych do wykonania usługi. Oczywiście jeśli klient, ma jakieś inne nurtujące go pytania również staram się doradzić mu w tej kwestii. Ważnym czynnikiem, który wpłynie na jakość projektu jest zadbanie o otoczenie fotografowanego miejsca, czyli np. usuń z biurek niepotrzebne rzeczy, wytrzyj kurze, umyj okna – wszystko co może wyglądać niekorzystnie na zdjęciu. Tym sposobem przechodzimy do umówienia dnia oraz godziny spotkania.

2. Wykonanie sesji zdjęciowej firmy.

Pierwszą czynnością którą wykonuję po przybyciu na miejsce sesji zdjęciowej to obchód budynku w celu zapoznania się z lokalizacją. Przy okazji wyznaczam miejsca wykonania panoram sferycznych (o ile wcześniej nie zrobił tego właściciel) za pomocą zwykłej taśmy malarskiej. W tym momencie pozostaje ostatnia szansa na dokonanie ostatnich poprawek jeśli chcemy coś schować bądź przestawić, po czym przystępuję do fotografowania obiektu. Niestety czasowo ciężko jest określić ile może potrwać sesja zdjęciowa, w zależności od wielkości fotografowanego budynku oraz innych napotkanych
problemów może wynieść godzinę, 3 godziny a nawet cały dzień. O ile mamy taka możliwość, świetną opcją, która zdecydowanie ułatwi oraz przyspieszy proces realizacji sesji zdjęciowej będzie wykonanie fotografii, gdy firma jest nieczynna. Dzięki temu unikniemy czasu oczekiwania, aż klient zejdzie nam z kadru.

3. Realizacja wirtualnego spaceru.

Pierwszym krokiem, realizacji projektu jest edycja zdjęć, za pomocą Adobe Lightroom. Potem łączymy w zdjęcia 360 za pomocą programu przeznaczonego do tworzenia wysokiej jakości panoram sferycznych. Następnie składamy wycieczkę za pomocą programu Pano2VR łącząc panoramy. Dodajemy elementy interaktywne o których wspomniałem w pierwszym punkcie oraz wedle uznania, dodając animacje.

4. Przesłanie pliku podglądowego, poprawki i akceptacja.

Gdy projekt został skończony, przesyłam pliki podglądowe do klienta, w celu sprawdzenia czy Wirtualna wycieczka została w należyty sposób wykonana. To jest ostatni moment kiedy mamy szansę zamieszczenia ostatnich poprawek. Jeśli projekt został zatwierdzony, dokonuję publikacji w Google Street View i przesyłam gotowe pliki które można zamieścić na stronie internetowej bądź Facebooku. Jeśli klient potrzebuje pomocy z publikacją projektu na swojej stronie, oczywiście również służę pomocą. Na samym końcu rozliczamy się za projekt.

Mam nadzieję, że ten poradnik pokazał Wam, jak przebiega realizacja wirtualnego spaceru krok po kroku. Jeśli macie jakieś sugestie bądź pytania, zapraszam do dzielenia się nimi w sekcji komentarzy, gdzie udzielę wam odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Pozdrawiam, Kamil Bąk.

Dodaj komentarz